11 Ocak 2010 Pazartesi

Sen- Nazim Hikmet


En güzel günlerimin
üç mel'un adamı var:
Ben sokakta rastlasam bile tanımayım diye
en güzel günlerimin bu üç mel'un adamını
yer yer tırnaklarımla kazıdım
hatıralarımın camını..
En güzel günlerimin
üç mel'un adamı var:
Biri sensin,
biri o,
biri ötekisi..
Düşmanımdır ikisi..
Sana gelince...
Yazıyorsun..
Okuyorum..
Kanlı bıçaklı düşmanım bile olsa,
insanın
bu rütbe alçalabilmesinden korkuyorum..
Ne yazık!..
Ne kadar
beraber geçmiş günlerimiz var;
senin
ve benim
en güzel günlerimiz..
Kalbimin kanıyla götüreceğimebediyeteben o günleri..
Sana gelince,
sen o günleri -
kendi oğluyla yatan,
kızlarının körpe etini satanbir ana gibi satıyorsun!.
Satıyorsun:
günde on kaat,
bir çift rugan pabuç,
sıcak bir döşek
ve üç yüz papellik rahatiçin...
En güzel günleriminüç mel'un adamı var:
Biri sensin,
Biri o,
biri ötekisi...
Kanlı bıçaklı düşmanımdır ikisi...
Sana gelince...
Ne ben Sezarım,
Ne de sen Brütüssün...
Ne ben sana kızarım
ne de zatın zahmet edip bana küssün..
Artık seninle biz,
düşman bile değiliz..



Nazım Hikmet
Hissettiklerini yazabilmek süslü kelimelerle adı şiir.Öylemi acaba?Ne çok şey anlatıyor .bazen dua ediyor ,bazende beddua .bazen ah ediyor ,bazen sitem ,bazen övüyor onu hiç olmadığı kadar, bazen sokuyor yerin dibine
ikisinide yazdıran aynı kişimi.yoksa yazan ikide yazılan birmi.yoksa hepimiz çok kişilermiyiz.biz kimiz?

0 yorum: